לתיאום שיחת ייעוץ

7 רעיונות מופלאים לשיפוץ הבית הפרטי

שיפוץ בית פרטי הוא חלומו של כל אחד, אבל גם דבר שנראה חלומי הופך עם הזמן למציאות. היתרון הוא שבית פרטי ניתן לחדש, להוסיף ולשנות בקלות רבה יותר לעומת דירה בבניין משותף גם מבחינה תכנונית וגם מבחינה בירוקרטית ואפשר לעוף עם החלומות שלכם. עם זאת, כמובן שהכל צריך להיות מתוכנן היטב, מסתדר עם תנאי המבנה והסביבה ועם האפשרויות העומדות לרשותכם מבחינת החוק. הנה 7 דרכים כיצד ניתן לקבל תחושה של בית חדש.

תוכן עניינים

1. פטיו: חיבור הבית בין החוץ לפנים

רעיון מספר 1 לשיפוץ בית פרטי – פטיו היא אזור מעבר בין החוץ לפנים, כבר לא לגמרי פנים הבית אבל עדיין לא לגמרי האזור החיצוני. זהו אזור שמספק אור ואויר לאזורים שונים בבית, וזהו גם המקום שתוכלו להרגיש בו בחוץ, במיוחד אם גם יש בו עציצים וצמחיה, אך גם פרטיות מלאה. לכאן תוכלו לצאת בפיג'מה ומי שיראה הוא בעיקר קירות הבית הגובלים בפטיו (עדיין, גם בבית פרטי החצר החיצונית גובלת עם חצר השכנים).

המשמעות האקולוגית של פטיו

לפטיו גם משמעות אקולוגית: באזור שלנו בתקופות עתיקות יותר חצר פנימית או פטיו, במיוחד עם מזרקה במרכזה, נועדה לקרר את הבית. גם היום פטיו אחת במטרות של פטיו היא הזרמת אור ואויר לבית והדבר חוסך בחשמל. כשמתכננים את מיקומה צריך לקחת בחשבון את מיקום הבית, כיווני האויר והאור.

אפקט הפטיו

פטיו יכול להפריד בין אזורים, למשל בין אזור פרטי לאזור אירוח. גודל הפטיו צריך להתאים לצרכי המשפחה ולמספר הנפשות וגם להרגלים. הפטיו יכול להיות גם חלק מהחוץ אך גם חלק מהפנים ולהיות מוקף קירות שקופים. בתכנון הפטיו חשוב להיוועץ גם עם אדריכל וגם עם הקונסטרוקטור.

מעניין אתכם לקרוא עוד?

2. קומה נוספת: אחת ועוד אחת זה יותר משתיים

רעיון מספר 2 לשיפוץ בית פרטי – אמנם בית פרטי מתפרש לרוב על פני שטח יפה וכנראה שבני הבית לא ירגישו צפיפות רבה מדי, אך עם זאת קומה נוספת יכולה להיות תוספת נהדרת ואפשרות לניצול שטח הבית בצורה טובה יותר. הילדים גדלים ומתחילים להביא את החבר/ה הביתה? קומה פרטית משלהם יכולה למנוע מבוכה ולתת להם את הפרטיות.

נצלו את הקומה החדשה

אפשר לנצל את הקומה השניה ליצירת חדר נוסף שיכול להיות המקום לשימוש מקצועי או לתחביב כמו קליניקה, אולפן מוזיקה או פשוט עוד חדר עבודה או לאורחים יחד עם שטח פתוח על הגג. אפשר להחליט שכל שטח הקומה יהיה מרפסת גג כיפית ומפנקת.

נצלו את המשאבים שלכם לבנית בריכה על גג

בריכה היא אפשרות שתהפוך את הבילוי בקומה העליונה לתחליף אמיתי לחופשה אך יש לתכנן נכון בהתאם לעומסים שיכול המבנה להכיל ולקבל את היתרי הבניה הנדרשים.

3. חידוש גרם ומעקה המדרגות

רעיון מספר 3 לשיפוץ בית פרטי -לבית שלכם יש מספיק קומות? את הרענון אפשר ליצור על ידי חידוש גרם המדרגות וחידוש המעקה. לא חייבים להחליף הכל. את המדרגות אפשר לחדש באמצעות ניקוי מקצועי ופוליש או חיפוי חדש שייתן מראה שונה.  

מגוון רחב מאוד של סגנונות מעקה

את המעקה אפשר להחליף בחדש. היום ישנו מגוון רחב של עיצובים למעקות ומגוון חומרים שאפשר להשתמש בהם בבניית המעקה כמו מתכת מסוגים שונים: ברזל למראה טבעי וכפרי יותר או אלומיניום ליצירת מראה קליל ומודרני.

נסו מעקה מדרגות עם זכוכית לשיפור המראה היוקרתי

חומר אחר הוא זכוכית שמכניסה עוד אור ומרחב לחלל או עץ. אפשר להוסיף עיטורים שיתנו מראה יוקרתי. עם זאת, מעקה הוא לא רק אלמנט עיצובי אלא גם, ואפילו בעיקר, אלמנט בטיחותי, ולכן חשוב לתכנן אותו היטב ועל פי התקן.  לכן, גם כאן, היעזרו במומחה בתחום מבחינת תכנון קונסטרוקטיבי ואז עברו למראה ולעיצוב.

4. להביא את הטבע: שילוב עץ בעיצוב החוץ של הבית

רעיון מספר 4 לשיפוץ בית פרטי -שילובים בין סגנונות ובין חומרים הם שם המשחק היום. אם כשבניתם את הבית הלכתם על המראה המודרני והנקי, היום הסגנון שתפס חזק מאוד ביותר הוא אקלקטי: שילוב חומרים המשדרים חמימות וטבעיות בתוך הסגנון הנקי.

לשיפור המראה היוקרתי של הבית הפרטי

כשחושבים על חומר הנותן מיד חמימות ואוירה טבעית הוא כמובן עץ. בבניה החדשה ישנן חברות בניה רבות המשלבות בחיפוי הקירות החיצוניים גם לוחות עץ. כך נוצר מראה משולב וסגנון מעניין ומסקרן. גם בבתים בנויים ניתן לשלב חיפוי עץ או דמוי עץ בקירות החיצוניים של הבית.

כמובן שזו רק דרך אחת לשילוב עץ בעיצוב החוץ. החצר מספקת לכם מגוון דרכים לשלב את העץ, בין אם בדק, בפרגולה, בריהוט או חיפוי מדרגות.

5. קירות זכוכית: כשאור, אויר ומרחב נפגשים...

רעיון מספר 5 לשיפוץ בית פרטי – אלמנט הזכוכית היא אחד החומרים המזוהים ביותר עם הבניה המודרנית והירוקה. ככל שהפתחים המחופים בזכוכית הם גדולים יותר, כך נכנס לחדר יותר אור טבעי החוסך שימוש בתאורה מלאכותית. אפשר להפוך קיר אחד או יותר בחלל המרכזי של הבית וגם בחללים נוספים לקירות זכוכית.

הכניסו את האור לבית

כאן אפילו זהו לא חלון אלא קיר שלם העשוי כולו זכוכית. אם לדלת סלון העשויה כולה זכוכית תוסיפו עוד קירות זכוכית תקבלו מראה קסום.

האור נכנס וזורם פנימה ואתם מקבלים גם אפשרות לצפות לחצר מזוויות שונות ומקבלים את כל היתרונות של החוץ בלי לוותר על היתרונות של הבית. החלפת קירות בכאלה העשויים זכוכית מהווה שיפוץ לא קטן אבל כזה ששווה כל רגע.

6. דק לחצר: להיות בחצר ולהרגיש בחופשה אקזוטית

רעיון מספר 6 לשיפוץ בית פרטי – אין מה לעשות, יש אלמנטים שמיד לוקחים אותנו למקומות אחרים לגמרי. דק, במיוחד דק מעץ טבעי, הוא אחד מהם. כשרואים תוכניות על חופשות יוקרה בחו"ל, במיוחד ביעדים אקזוטיים, הדק הוא חלק בלתי נפרד ממרפסת החדר, במיוחד אם היא כוללת בריכה פרטית קטנה או מאזור הבריכה המרכזית.

הרגישו שאתם בחופשה בכל יום

לא צריך לשמור את תחושת החופשה רק לחו"ל, אפשר להפוך כל רגע בבית לחופשה ולדאוג לכל הפינוקים האפשריים גם בבית (במיוחד תקופת הקורונה חידדה עד כמה חשוב לא לוותר על התחושה הכי כיפית גם בבית).

איפה הכי כדאי לבנות דק?

הקצו שטח שיהיה מרוצף בדק, הוא יכול להיות החצר כולה או אזור מסוים בה. למשל סביב הבריכה אם יש. אפשר לבחור עצים שונים בהתאם לגוון הדק עצמו ולמידת הקושי שלהם (עצים קשים או רכים). ישנו אורן שנותן תחושה ישראלית וים תיכונית, טיק בורמזי, איפאה ועוד. גם דק מלאכותי זו אופציה.

7. פרגולה לחצר: להיות בחוץ בשמש וגם בגשם

רעיון מספר 7 לשיפוץ בית פרטי – אוהבים להיות בחוץ גם כשהשמש יוקדת וגם בחורף ובגשם? פרגולה היא דרך מצוינת לאפשר לעצמכם ליהנות בחצר בכל מזג אויר. בשנים האחרונות ניתנו הקלות לגבי היתרי בניה לפרגולות. אם בעבר נדרשו היתרי בניה שלקח לא מעט זמן לקבל אותם, היום לא נדרשים היתרי בניה אך כן נדרש אישור קונסטרוקטור לפרגולה.

פרגולה לא חייבת לעמוד על הקרקע

אפשר להקים פרגולה תלויה, שלא עומדת על הקרקע או פרגולה עומדת. גם החומרים לבניית פרגולה מגוונים יותר. אפשר להקים פרגולת עץ הנותנת אוירה וסגנון כפריים ומכניסה חמימות. אפשר גם לבחור בפרגולת אלומיניום שגם לה יתרונות הקשורים לעמידות האלומיניום וקלות התחזוקה.

לסיכום

לסיכום, גם בית פרטי, מפואר ככל שיהיה, זקוק מדי פעם לחידושים, שינויים או תוספות. ישנן דרכים שונות לחדש את הבית, להוסיף לו עוד מסגנון עיצוב כזה או אחר כדי ליצור איזון או לעשות שינויים שיתאימו אותו לטעם, לרצונות ולסגנון שלכם עכשיו.

הבאנו כמה אופציות, חלקן פשוטות וחלקן מורכבות יותר. בכל מקרה שימו לב שאתם נעזרים בבעלי מקצוע מעולים בתחומם. יורם כליפה הוא קונסטרוקטור בעל ניסיון רב בשיפוצים ושינויים בבתים פרטיים משלב התכנון ועד ניהול ופיקוח על הפרויקט, חייגו וקבלו שיחת ייעוץ מתנה ותתחדשו!

יורם כליפה

לתיאום שיחת ייעוץ:

צרו קשר: